Pre-loader

چرا ارزش طول عمر مشتری مهم است؟

چرا ارزش طول عمر مشتری مهم است؟

ارزش طول عمر مشتری (CLTV) یکی از مهمترین معیارهای اندازه گیری در هر شرکت در حال رشد است. با اندازه گیری CLTV شرکت ها می توانند مدت زمان بازپرداخت سرمایه گذاری مورد نیاز برای به دست آوردن مشتری جدید - مانند هزینه فروش و بازاریابی - را اندازه گیری کنند.

این معیار ارزش درآمد کسب شده از مشتری را در نظر می گیرد و این عدد را با طول عمر پیش بینی شده ی مشتری مقایسه می کند. هرچه مشتری بیشتر از یک شرکت به خرید خود ادامه دهد، ارزش مادام العمر وی بیشتر می شود.

CLV مشتریان خاصی را معرفی می کند که بیشترین درآمد را برای کسب و کار به ارمغان می آورند. این به شرکت این امکان را می دهد که با محصولات/خدماتی که دوست دارند به این مشتریان فعلی خدمت کرده و آنها را خوشحال کند و در نتیجه آنها هزینه بیشتری را در شرکت خرج کنند.

CLV مشتریان خاصی را معرفی می کند که بیشترین درآمد را برای کسب و کار به ارمغان می آورند. این به شرکت این امکان را می دهد که با محصولات/خدماتی که دوست دارند به این مشتریان فعلی خدمت کرده و آنها را خوشحال کند و در نتیجه آنها هزینه بیشتری را در شرکت خرج کنند.

طبق تحقیقات HubSpot ، 55 درصد از شرکت های در حال رشد فکر می کنند سرمایه گذاری در برنامه های خدمات به مشتری بسیار مهم است.

اگر به شرکت هایی با درآمد راکد یا کاهش یافته نگاه کنیم، تنها 29 درصد از آنها گفتند که این سرمایه گذاری "بسیار مهم" است. به دلیل افزایش رضایت مشتری، شرکت هایی که به طور موفقیت آمیزی به دنبال موفقیت مشتری هستند، درآمد بیشتری را تجربه می کنند.

وقتی ارزش مادام العمر یک مشتری را می دانید، می دانید که او چقدر پول را در طول یک دوره زمانی با کسب و کار شما خرج می کند - چه 50 دلار، چه 500 دلار، چه 5000 دلار. با داشتن این دانش، می توانید یک استراتژی جذب مشتری ایجاد کنید که مشتریانی را که بیشترین هزینه را در تجارت شما خرج می کنند، هدف قرار دهد.

خرید مشتری جدید می تواند یک کار پرهزینه باشد. در واقع، مقاله ای که توسط Harvard Business Review منتشر شده است نشان می دهد که جلب مشتری می تواند بین 5 تا 25 برابر بیشتر از حفظ مشتری قبلی هزینه داشته باشد. علاوه بر این، مطالعه دیگری که توسط Bain & Company انجام شد، نشان داد که افزایش 5 درصدی نرخ نگهداری می تواند منجر به افزایش سود بین 25 تا 95 درصد شود.

این آمار نشان می دهد که ضروری است کسب و کار شما ارزشمندترین مشتریانی را که با شرکت شما تعامل دارند شناسایی و پرورش دهد. با این کار، حاشیه سود بیشتری خواهید داشت، ارزش طول عمر مشتری افزایش یافته و هزینه های جذب مشتری کاهش می یابد.

بهبود ارزش مادام العمر مشتری:

یکی از هوشمندترین راه ها برای بهبود CLV، افزایش میانگین ارزش سفارش است.

هنگامی که مشتری در حال بررسی است، می توانید محصولات مکمل مربوطه را به کسانی که قصد خرید دارند، ارائه دهید. مارک هایی مانند آمازون و مک دونالد نمونه هایی از شرکت هایی هستند که از روش افزایش و فروش متقابل بسیار خوب استفاده می کنند.

راه بعدی بهبود ارائه ی خدمات به مشتری است.

%90 از آمریکایی ها اعتراف می کنند که خدمات مشتری یکی از عواملی است که آنها هنگام انتخاب شرکت برای انجام تجارت در نظر می گیرند. بنابراین، ناگفته نماند که اگر می خواهید ارزش مادام العمر مشتری خود را ارتقا دهید، باید به خدمات مشتری خود توجه کنید و به دنبال راه هایی برای عالی شدن آن باشید.

ارزش عمر مشتری یک معیار فوق العاده مفید است. این به شما می گوید که کدام مشتریان بیشترین هزینه را در تجارت شما انجام می دهند و کدام یک از آنها برای طولانی ترین مدت به شما وفادار خواهند ماند.

اگر می خواهید کسب و کار شما مشتریان بسیار ارزشمندی را به دست آورد و آنها را حفظ کند، ضروری است که از شاخص ارزش طول عمر مشتری بهره بگیرید.